Vegomiddag

Kors i taket men i kväll fick jag smaka Mattes
mat! Tror hon fick lite dåligt samvete när hon såg
min "varjedagsammatråkigamat" så jag fick därför smaka hennes mat som smakade ljuvligt!

Det var lök, vitlök, purjo, champinjoner, palsternacka, rödbeta, morot och en faaantastiskt god ost. 
När jag hade ätit upp första portionen gick jag till Matte och tittade på henne tills hon förstod att hon skulle följa med mig ut i köket.
Då visade jag henne att maten var slut. 
Tack och lov förstod hon vad jag ville så jag fick då en till portion. 
Petade direkt ut morötterna för de gillar jag minst av grönsakerna. 
Som tack för maten torkade jag min rödbetsröda näbb på Mattes vita kudde eftersom jag hade massor av mat i mustaschen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0