Heldag med Matte

Eftersom min Matte har jobbat för mycket senaste tiden fick hon idag lov att vara tvångsledig.
Det tyckte jag var bra för då fick jag ha .dömd för mig själv. 
Först sov vi länge. Sen överraskade jag min älskade dagMatte som fyller år idag. 
Sen gick vi tillsammans med flocken ut på Djurgården. Var förbi hundrastgården vid Waldemarsudde men där var bara en skällande Svea så då gick vi vidare till kafé Skroten där vi vilade ut.
På väg hem från fotvården träffade jag världens sötaste lilla tjej. Hon var född på Hawaii, kom från Kalifornien men bodde nu i Australien. Vi förstod varandra på en gång. Vi fick tillbringa 45 minuter i varandras sällskap där hon bäddade in mig med sin jacka så jag inte skulle frysa. 
-Jag vill inte göra honom ledsen och upprörd info att lämna honom sa hon och sätt kvar på golvet och klappade mig. Jag pussade henne på näsan som tack. 
Matte bad henne börja jobba med utsatta djur när hon blir större. Så att flera än ett djur får ta del av hennes härliga djurempati. En liten flicka med en gammal och god själ.
En härlig dag med massor av motion och frisk luft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0