Mjäll

 
Jag har fått mjäll och en kal fläck på höger baklår.
Matte upptäckte det igår när vi satt i bilen på väg ut till IKEA.
Då jäklar blev det aktivitet....
Det googlades, rådfrågades och ringdes på alla möjliga hudåkommor men jag vet vad det är....
Matte har de senaste gångerna tvättat min päls med Palmolive tvål som doftar honung!
En doft hon själv uppskattar och då vill hon så klart att även jag ska dofta samma.
Det hon inte förstår är att jag har ett helt annat PH värde än vad hon har och
därför har jag fått mjäll av hennes tvagande med tvål istället för hundschampo.
Man kan säga att snålheten bedrog visheten!
 
Det blev inlöddring av nytt specialschampo nu så får vi se om det blir bättre.
 
Som tur är kliar det inte i alla fall.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0