Schas änder!

Matte har tagit det som sin livsuppgift att föda änderna vid båten.

Vareviga gång när vi kommer dit och fäller ner kapellet så kommer de 

kvackande djuren direkt när dom ser att Matte är ombord.

De får bröd, vindruvor, tortelini med ostsmak, knäckebröd, havregryn

och även kattmat... jo, Matte hade två provpåsar hon fått med kattgodis och

dom snattrade de i sig gladeligen.

Det hade väl varit mer lämpligt att JAG skulle fått kattmaten än änderna

kan då jag tycka.

Därför tjuvåt jag en stor och lång winerkorv när jag gick hem från

båten sist. Hittade även en brödbit så det blev som korv med bröd

tillslut. Där kan Matte ha när hon envisas med att ge änderna mat men

inte mig. Hon säger att hon inte vill att jag ska bli tjock men änderna då.

All mat de får av henne gör att de snart rullar fram.

Nu äter vissa av dom även ur handen på henne. Jodå, så tjenis

har de blivit. Grrrr. Hon är MIN Matte och hör sen!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0