"Semester"

Matte har haft några dagars "tvångssemester" nu så här
innan nyår.
Det skulle tydligen städas hemma men uppenbarligen
tycker Matte att det finns roligare saker att göra 
än att städa så av det har det inte blivit mycket 
gjort.
Har man en snål Matte och ont i tassarna 
så får man finna sig i att cykla trots att det är
december och Antarktiskyla. 
 
Det bar iväg till söder idag. Hej å hå!
Jag fick i alla fall gnaga på ett ben medan
Matte utförde det hon skulle...
Träffade på min lilla styvdotter Sissi 
vilket gjorde mig så glad.
Sissi var precis lika sval som sin Mamma 
Narita. Det vill säga, de bryr sig inte.
Inte om mig i alla fall.
Men jag var lika glad för det.
På kvällen var det konsert på Italienska Institutet
och där blev jag insmugglad.
Fick krypa ner i en Pucciväska och sova medan 
det sjöngs opera för fulla muggar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0