Jag är rädd!

I onsdags när Matte skulle hämta mig från Tilik hoppade plötsligt
Ferdie på mig och började skaka mig.
Nu är jag så där JÄTTERÄDD igen och ligger under Mattes säng.
Vill varken gå ut eller äta något för nu får det vara nog.
Matte letar ny dagmatte så jag slipper vara tillsammans med
Ferdinand mera.
Jag måste hela tiden vara på min vakt för att han reagerar INTE
som andra hundar gör. Han är opålitlig och kan NÄR SOM HELST
attackera mig. 
Han mår inte alls bra just nu och det går tyvärr ut över oss andra
hundar i hans närhet.
Ingen utom Tilik går säker.
Han var på Nemo i Spiltan i torsdags och då har Nemo tills nu
ingått i Ferdies kompiskrets men efter den senaste
attacken så tror jag inte Nemo vill räkna Ferdinand som sin
kompis.
Kompisar GÖR bara inte så mot varandra.
 
Så i morgon ska jag få vara hos Sigge när Matte jobbar.
Sigge är snäll och han kan jag ALLTID lita på trots att 
det skiljer 12 år mellan oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0