Ciara

Sitter vid dörren nu för att ta emot
Prinsessan Ciara som snart kommer genom min dörr.
Hon ska vara här när hennes Matte går på konsert.
Matte vädjar om att jag ska vara snäll åt henne.
Vi får se hur det blir med den saken!
Här curlas det på hög nivå!
Matte fjäskar med både "hopp upp i hennes säng"
samt att hon matar henne med hundgodis för att hon ska trivas 
känna sig välkommen. 
Nåja, jag får också hundgodis för där är Matte rättvis.
En åt mig och en åt Ciara.
Men att hon ska få vara i Mattes säng!...
Där går gränsen på vad jag kan tåla.
Därför morrar jag så fort hon försöker ta sig upp.
Byracka!
 

Matte dundrar på:
"Du ska vara snäll åt Ciara, hon har inte haft det 
lätt tidigare i livet då hon var satt som avelstik men 
blev utstött av de andra tikarna på kenneln"..
Bla bla bla vad hon maler på...
Nåja, hon kan få stanna i sängen då OM hon
ligger stilla och inte kliver runt.
Men jag lägger mig tätt intill Matte för att hon inte
ska få för sig att komma nära.
Sen morrar jag lite doft då och då så hon inte ska
bli alltför trygg här i sängen.
 
OMG vilken cirkus det blev här hemma.
Ciara var nyss uppe på bordet och åt upp min mat.
Sedan avslutade hon den måltiden genom att putta ner
Mattes barndomstallrik från Gustavsberg som Matte sprarat
sedan hon var liten och som var så välbevarad att jag
nu hade den som matskål.  
Nu är den krossad och kasserad.
Hon springer upp och ner upp och ner mellan fönstret i soffan
och ytterdörren som hon krafsar på med sina klor
samtidigt som hon yyyyyyyyyylar som en
sugen marskatt!
Hon har en varvtid som lutar åt världsrekordet...
OMG!!!
Vad är en bajsfläck på mattan som min älskling Greta brukar göra
mot denna mess?
Räknar minuterna tills tiken blir hämtad!
 I morgon kommer Gretis! ❤
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0