Jag är kär i Tassa!

Jag började lördagen med att få springa bredvid
mattes cykel till Gärdet.
Premiärtur för cykelspring! 
Det var härligt att äntligen få sträcka ut benen
och ge gärnet. Jag älskar verkligen att
springa fort fort fort!
Gärna på väg till Gärdet!
Plötsligt händer det!
När Tassa går från att vara "fruktansvärt jobbig valp"
till att bli "Gärdets mest väldoftande tik"!
Det var tyvärr inte bara jag som upptäckte att hon snart
ska löpa och doftade gott. Onej då, hon hade en hel
svans efter sig med kärlekskranka hanar som
blev lika kära som jag blev i henne.
Konstigt nog bråkar vi inte utan alla vi hanar springer
glatt tillsammans efter henne.
Det var faktiskt en kastrerad hane också som gjorde
oss sällskap.
Man kan undra om han förstod varför han stalkade
Tassa idag men sprang gladeligen med gjorde han
ändå.
 Jag juckar lite här ... och jag juckar lite där...
Byter ställning alltifrån Tassa rör sig men JAG hänger kvar
i bakbenet likt en sugkopp sitter jag kvar när hon rör sig.
 Max undrar vad jag sysslar med. Men han är för ung ännu
för att förstå det.
 
Hej å hå...det här går ju bra!!
 
Träffade även på Emil, "Lillan" och deras härliga Matte
som jag idag inte hade tid med alls eftersom jag var
FULLT upptagen med Tassa!
 
Vi blev i alla fall en nätt liten flock på 5 hundar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0