Sol, blå himmel men snö och svinkallt!

Det blev en promenad till Gärdet idag.
Här gällde det att inte luras av det vackra vädret som var strålande sol
och en klarblå himmel.
 
Det var sketakallt och snön fastnade runt tassarna på mig
så det blev som stora klumpfötter.
Hur kul är det? Inte det minsta vill jag lova.
Sen började det inte bra genom att Matte skrattade åt mig när
jag tultade runt som en runt tjock köttbulle i hallen
och knappt kunde gå för alla tjocka kläder som 
hon hade tvingat på mig.
Ja, och det spelar ingen roll att hon sa
förlåt fler gånger mellan fnissattackerna för ja,
jag blev faktiskt sårad av hennes omogna och elaka beteende.
Det märks att hon inte har tittat på sig själv
i spegeln på länge...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0